Collective innovation for the biobased transition

Uit voorgaand onderzoek ‘Van Award naar Impact’ bleek dat de gewenste transitie naar een duurzame maatschappij niet louter aan de markt of marktdenken overgelaten kan worden. Het doel van dit project is om te onderzoeken of wij samen met de praktijkpartners een prototype van collectieve innovatie kunnen ontwerpen dat wel werkt om onder andere de biobased transitie te versnellen.

Demarketing

Marketing is driving consumption. This while consumption is a major contributor to climate change and individuals do not actually get happier from all that consumption. Could marketing also become a driver of less consumption?

Greenwashing

Transformative communication: Seeking the golden mean between greenwashing and green hushing.

Good Growth: The application of knowledge from nature to the growth of (small) green brands

In this research, we were faced with the question of developing a method for positive impact organizations to grow faster, with inspiration from growth strategies from nature.

Wouter Swenneker

Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing

Jan Seegers

Lecturer-researcher Unthinkable Marketing
T: 088 - 525 89 02
E: jla.seegers@avans.nl

Jonneke de Koning

Lecturer-researcher Unthinkable Marketing
T: 088 - 525 30 56
E: jfm.dekoning@avans.nl

Kaj Morel

Professor Unthinkable Marketing
T: 0885255769
E: kpn.morel@avans.nl

Susan Klijsen-van Elteren

Researcher Unthinkable Marketing
T: 0885258912
E: sa.klijsen-vanelteren@avans.nl

Marco Kuijten

Lecturer-researcher Unthinkable Marketing
T: 0885256591
E: jmp.kuijten@avans.nl

Geert Kastelijn

Lecturer/Researcher Unthinkable Marketing
T: 088 - 525 90 63
E: gha.kastelijn@avans.nl

Charlotte Kobus

Senior researcher Unthinkable Marketing
T: 088 - 525 01 65
E: cba.kobus@avans.nl