Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing
Geert Kastelijn is docent en onderzoeker bij het lectoraat Ondenkbare Marketing.
Loopbaan
Geert is sinds 2014 docent Retailmarketing bij Avans Hogeschool in Den Bosch. Daarnaast werkt hij als business development manager bij Culinor Food Group, een producent van kant-en-klaarmaaltijden in België. Na zijn opleiding Bedrijfskader specialiseerde Geert zich in de food-sector en volgde binnen dit domein 2 masteropleidingen. Hij werkte vooral in functies als marketing- en salesmanager voor foodbedrijven.
Onderzoek
Als kenniskringlid doet Geert onderzoek naar purpose marketing, oftewel ‘betekenisvolle marketing’ in de detailhandel. Dat is marketing rond de ‘purpose’ van een bedrijf. Het draait daarbij niet in de eerste plaats om winst, maar meer om wat je als onderneming aan de maatschappij toevoegt.
Hij wil de detailhandel helpen met het zetten van stappen om te vinden wat ze willen en kunnen toevoegen op dat gebied, zowel op de winkelvloer als online. De consument vraagt erom, zo blijkt uit allerlei onderzoeken, maar kleinere winkels weten vaak niet goed hoe ze aan deze vraag tegemoet kunnen komen.