Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing
Na haar studie International Business in Maastricht is Jonneke haar werkende leven begonnen bij Unilever, met name in category management rollen. Ondanks de inspirerende woorden van toenmalig Unilever topman Paul Pollman, viel de aandacht voor maatschappelijke waarde in de dagelijkse praktijk tegen. Dit was een belangrijke motivatie voor Jonneke om de overstap te maken naar het hoger onderwijs.
Bij de Haagse Hogeschool, heeft ze onder meer les gegeven in de minor Social Entrepreneurship & Innovation. Daarnaast deed zij onderzoek naar circulaire business modellen. Sinds 2019 is Jonneke werkzaam bij Avans Hogeschool, als docent bij de opleiding Ondernemerschap en Retail Management (ORM). Deze opleiding loopt voorop in het lesgeven in de nieuwe economie.
Naast lesgeven is ze ook nauw betrokken bij onderwijsontwikkeling. Sinds 2022 maakt Jonneke als docent-onderzoeker deel uit van de kenniskring Ondenkbare Marketing. Hierbinnen werkt ze aan haar promotieonderzoek bij de WUR over eigendomstructuren en post-groei waardecreatie. Onderdeel hiervan is het project Goed Geld Verdienen wat ze samen doet met collega onderzoeker Marlon Burgerhof. In dit project stellen ze case-studies op van coöperaties en steward-owned bedrijven en brengen ze in kaart welke waarde deze bedrijven realiseren voor stakeholders.