Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing

 

 

Functie
Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing
Telefoon

Marco Kuijten is schrijver van artikelen (onder andere voor Marketingfacts Retailtrends en The Optimist) en de boeken ‘Marketing in de nieuwe economie’ en ‘Consumens’ en ontwikkelaar van ‘het Dikke Waarde Spel’. Hij is docent Commerciële Economie bij Avans hogeschool in ’s-Hertogenbosch. Hij is voorvechter om het (commercieel) economisch onderwijs te veranderen, zodat toekomstige generaties ook van onze mooie aarde kunnen genieten.

Opleiding

Marco studeerde Automatiseringselektronica aan de mts. Daarna ontwikkelde hij zich pas op het commerciële vlak. Eerst volgde hij de opleiding HEAO-CE bij Avans in ’s-Hertogenbosch. Daarna een masteropleiding Controlling bij de Open Universiteit.

Loopbaan

Zijn kennis van techniek, marketing en financiën paste hij vooral toe op de commerciële afdelingen bij technische bedrijven, maar hij werkte ook als data-analist bij een marktonderzoeksbureau.

Onderzoek

Na een onderzoek en diverse publicaties over de deeleconomie houdt Marco zich nu voornamelijk bezig met de marketeer van de toekomst: Marketing in de nieuwe economie, dikke waarde (true pricing), demarketing, deelplatformen. Het vakgebied Marketing is aan een herziening toe maar waar moet deze verandering vandaan komen en hoe moet die er uit zien? In zijn onderzoek gaat Marco samen met studenten en het bedrijfsleven op onderzoek om kansen te ontdekken voor de New Marketeer. De inzichten en resultaten uit dit onderzoek vloeien direct terug in het onderwijs. Zodat de studenten van nu letterlijk de marketeers van morgen worden.

Marco over een duurzame toekomst:

"De onzekerheid, die inherent is aan de toekomst, biedt ook ruimte voor hoop."